تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

اسلوب شناسی فن تلاوت قرآن کریم
در کانال تلگرامی قاریان و فنون تلاوت
به آدرس
https://telegram.me/quran114telavat

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

در بخش اول مطلب گفتیم که القابی که در گذشته در کشور مصر به قاریان داده می شد توسط سمیعه ها که خود به اصطلاح خبره و کارشناس فن تلاوت بودند داده می شد و با القابی که امروزه ما در ایران و یا حتی در خود مصر به قاریان قدیمی و جدید مصر می دهیم، متفاوت است.

شیخ مصطفی اسماعیل در مصر القاب زیادی که نشان دهنده توانایی و جایگاهش در میان قراء معاصرش بوده است کسب نمود مانند: اکبر القراء، ملک القراء، قارء مصر الاول، شیخ المقرئین کبیر المقرئین و ... 

او در عصر تلاوتش به لحاظ تقدم زمانی از بقیه قراء هم نسلش، به لحاظ سنی بزرگتر بود و زودتر نیز مطرح گردید (سال 1943 میلادی) مرحوم شیخ ابوالعینین شعیشع، نمونه نادری بود که به علت صدای فاخرش در سال 1939 میلادی و در سن 17 سالگی و قبل از شیخ مصطفی توانست مجوز ورود به رادیو را کسب نماید.

لذا شیخ مصطفی در سالهای بعد به اکبر القراء و شیخ المقرئین معروف گردید زیرا که او علاوه بر تواناییش در تلاوت و سن بیشتر نسبت به قراء معاصرش، همواره از قاریان جوان تر حمایت می نمود داستان حمایت های او از قاریانی مانند شیخ راغب غلوش، شیخ سعید الزناتی، شیخ حمدی الزامل، دکتر احمد نعینع و ... گواه این مطلب است.

 

 شیخ احمد عامر (متولد 1927 و در قید حیات) در مصاحبه ای که چند سال پیش با برنامه ستارگان تلاوت، رادیو قرآن داشت به ذکر خاطره ای از  محفلی مشترک با شیخ مصطفی اسماعیل پرداخت.

او اظهار داشت در محفلی مشغول تلاوت بودم که نابهنگام شیخ مصطفی اسماعیل وارد جلسه گردید من به علت اینکه ایشان از من به لحاظ سنی بزرگتر و در حرفه تلاوت از من قویتر بود تصمیم گرفتم که به احترام ایشان به تلاوتم خاتمه دهم، که شیخ مصطفی متوجه این امر گردید.

او من را از این کار نهی کرد و به من گفت شیخ احمد به تلاوتت ادامه بده زیرا اگر الان آن را تمام کنی مردم خواهند گفت او از شیخ مصطفی اسماعیل ترسید ولی اگر به تلاوت ادامه دهی مردم بعدا خواهند گفت او در حضور شیخ مصطفی اسماعیل به تلاوت پرداخت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۷
قاریان اصفهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی