تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

اسلوب شناسی فن تلاوت قرآن کریم
در کانال تلگرامی قاریان و فنون تلاوت
به آدرس
https://telegram.me/quran114telavat

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

طویل ترین تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل

جمعه, ۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴ ق.ظ

سالها پیش که اینترنت به این شکل در ایران نفوذ نکرده بود، دستیابی به آثار ماندگار قاریان بزرگ مصر از طریق مراکز قرآنی کشور بود که آنها نیز دیر به دیر بروز می شدند. پس تنها راه شنیدن تلاوت های جدید اساتید مصری پیگیری از طریق رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران بود. اما در حال حاضر با پیشرفت و نفوذ تکنولوژی و با گسترش سریع شبکه اینترنت و شبکه های اجتماعی تلفن همراه، آثار جدید قراء بزرگ مصری سریعا تکثیر یافته و به دست مخاطبین می رسند.

                                                                         تلاوت های ماندگار

همه می دانیم که شیخ مصطفی اسماعیل معروف به اجراهای بلند بود و علاقه ای به تلاوت کوتاه و استودیویی نداشت. تا سالها طویلترین تلاوت مصطفی اسماعیل که در ایران موجود و در دسترس بود تلاوت معروف نجم قمر رحمن حاقه نازعات 1954 لبنان به مدت 72 دقیقه بود که در واقع طولانی ترین تلاوت در دسترس در ایران بین تمام قاریان مصری بود و ما که عادت به تلاوتهای نیم ساعته اساتید مختلف داشتیم به این اجرا به یک شکل خیلی متفاوت نسبت به بقیه آثار نگاه می کردیم زیرا که این تلاوت روی یک نوار کاست 60 دقیقه ای جا نمیشد!!!

 

این داستان ادامه داشت تا یکی از روزهای پاییز سال 1385 دقیقا در تاریخ 17-9-1385 تلاوتی از شیخ مصطفی اسماعیل برای اولین بار از رادیو قرآن پخش گردید که نزدیک بود شاخ در بیاوریم!! تلاوتی به مدت 107 دقیقه!!! (نسخه ای که اون موقع پخش گردید) جالب بود که نوار های 90 دقیقه ای! هم برای ثبت این تلاوت کافی نبودند!!! این تلاوت جدید مصطفی تلاوت هود حاقه شمس بود که الان نسخه دیگری از آن به مدت 117 دقیقه موجود است.

 

تلاوت های ماندگار

در حاشیه:

ساعت اولی را ببینید چنده؟ ساعت دومی چنده؟ استاد در اولی استعاذه تلاوتش را گفت در دومی تصدیق!!!

ادامه مطلب:

قبلا به طور کاملا اتفاقی یک بسته نوار 120 دقیقه ای!!! از مارک مکسل خریده بودم که اون موقع به کار افتاد و تلاوت را با یکی از آنها ضبط نمودم و الان هم موجود است و جزو خاطرات ما می باشد.

همچنین حدود یک ماه بعد (دقیقا 22-10-85)  نیز تلاوت سوره های حجرات ق حاقه نازعات شمس حمد بقره به مدت 103 دقیقه از رادیو قرآن برای اولین بار پخش گردید که آن نیز در آرشیو ما موجود است.

ناگفته نماند استاد مصطفی اسماعیل تلاوت های طولانی زیادی انجام داده اند که اکنون برخی از آنها موجود است و بسیاری نیز ثبت نگردیده اند. 

 

 

 

حالا این تلاوت توسط رادیو قرآن و وبلاگ اکبرالقراء قرار داده شده :

http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/280

http://www.radioquran.ir/?part=news&inc=news&id=3268

البته الان بلندترین تلاوت در دسترس از شیخ مصطفی اسماعیل، دیگر این اجرا نیست و تلاوت قصص 3-28 شمس فاتحة مسجد ابو العلا 1977 با مدت 125 دقیقه آن را پشت سر گذاشته است. 

 

 

مجموعه تحلیل حرفه ای منتشر گردید
(کلیک نمایید)
 

و در آخر کار

 

[ به به کانال و مدرسه تلاوت حرفه‌ای ما را هم یک نگاهی بیندازید (در اینستاگرام - تلگرام - ایتا) ]

 

روی عنوان های زیر کلیک کنید!

 

صفحه اینستاگرام قاریان حرفه‌ای [ مدرسه تلاوت ]  [درجه 1  + حرفه ای ]

 

صفحه تلگرام قاریان حرفه ای

 

صفحه ایتا قاریان حرفه ای [ مدرسه تلاوت ]

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۷
قاریان اصفهان

نظرات  (۱)

استاد تلاوت های هشت ساعته هم دارن ولی ضبط نشده و موجود نیست
پاسخ:
منظور ضبط شده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی