تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

اسلوب شناسی فن تلاوت قرآن کریم
در کانال تلگرامی قاریان و فنون تلاوت
به آدرس
https://telegram.me/quran114telavat

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۴ شهریور ۹۵، ۱۱:۱۸ - حامد
    ممنون

 بررسی مقامی تلاوت فنی و زیبای سوره های تحریم حاقه نازعات فجر اثر استاد مصطفی اسماعیل به مدت 67 دقیقه ، منبع فایل صوتی تلاوت وبلاگ اکبر القراء:

 

 

مقام های اصلی تلاوت: مقام بیات - مقام صبا - مقام نهاوند - مقام راست - مقام چهار گاه - مقام سه گاه 

 

نکات مهم تلاوت در این قسمت :

1-درجه 6 صبا در عبارت <فاما ثمود فاهلکوا...> دقیقه 46

2-نغمه صبا محیر (اوج مقام صبا) در <واما عاد ... عاتیه>دقیقه 47

3-جنس صبا با اشاره به صبا بوسلیک در <فتری القوم فیها > دقیقه 46و47

4-استفاده از فواصل بسیار فنی و ابتکاری در نهاوند (از درجه 5 نهاوند به 1) آیه 10 دقیقه 48و49

 

تلاوت های ماندگار

برای دریافت تلاوت کلیک کنید.

به مدت 67 دقیقه

ادامه نکات برگزیده و ادامه نغمه شناسی تلاوت:

1- بیات شوری در بسمله سوره حاقه و مجددا شوری در اوج بیات آیه 1-3 و انتقال به حجاز محیر در آیه 4 حاقه دقیقه 42

2-حرکت لحنی فنی و زیبا در جنس بیات بسمله و آیه اول حاقه دقیقه 42و43

3-عقد بیات بسمله و 1 حاقه 43

4- بیات حسینی با انتقال به شوری 1-4 حاقه 44

5-شوری 5 حاقه 44

6-ثلاثی(سه درجه اول) بیات شروع از درجه 3 بیات با ارتقاء به درجه 4 در آیه 6 حاقه 45

7-صبا در <سخرها علیهم> در ادامه ، صبا اجرا می گردد

8-درجه 6 صبا در <فاما ثمود فاهلکوا...> 46

9-صبا محیر در <اما عاد ....عاتیه>47

10-جنس(چهار درجه اول) صبا با اشاره به صبا بوسلیک در <فتری القوم فیها > 46و47

11-صبا با اشاره کوتاه به سه گاه در زیر و انتقال به صبا محیر 47و48

 

12-ثلاثی نهاوند آیه 9 حاقه 48

13-فواصل بسیار فنی و ابتکاری در نهاوند از درجه 5 نهاوند به 1 آیه 10 دقیقه 48و49

14-غماز نهاوند (درجه 5) با انتقال به عجم در فضای نهاوند

15-عجم در فضای نهاوند

16-فاصله 5 به 1 در نهاوند

17-اجرا در عقد(پنج درجه اول) نهاوند با اشاره به عجم و سپس انتقال به نهاوند مرصع (ترکیب نهاوند-حجاز) 

18-فرحفزا 

19-فرحفزا

20-غماز نهاوند (درجه 5) با اشاره به بیات در اوج نهاوند (عشاق مصری) با توقف بر درجه 5 نهاوند

21-عجم در فضای نهاوند

 

22-شروع در جنس راست از درجه 4

23-عقد(پنج درجه اول) راست به زیبایی

24-راست با اشاره به راست در بالا (مقام فرعی نیشابورک)

25- جنس راست

26-راست از زیر قرار

27-جنس راست

28-جنس راست با انتقال به نهاوند

29-جنس راست با موتیف سازی در <کلوا و اشربوا> به زیبایی

30-جنس راست از درجه 3

31-عقد(پنج درجه اول) راست

32-جنس راست

33-عقد راست

34-عقد راست

35-راست از درجه 4 (راست چهارگاه) با اشاره به قرار راست بسیار زیبا 57

36-اوج مقام راست ( گردانیه راست)

37-اوج مقام راست ( گردانیه راست)

38-اوج مقام راست با فرود در مقام راست

39-راست در بسمله 

40-چهارگاه

41-چهارگاه

42-چهارگاه

43-چهارگاه

44-چهارگاه به زیبایی 

45-چهارگاه

46-غماز چهارگاه (درجه 5) با اشاره به عجم در بالا

47-سه گاه

48-سه گاه

49-سه گاه

50-عقد سه گاه

51-سه گاه

52-سه گاه

53-غماز سه گاه (درجه 5 سه گاه)

54-سه گاه

55-سه گاه

56-غماز سه گاه (درجه 5 سه گاه) با انتقال به جواب سه گاه-اوج سه گاه (سه گاه بزرگ)

57-انتقال به جنس راست در دو درجه پایین تر از سه گاه قبل

58-جنس راست

59-راست فنی و زیبا با تحریر فاخر

60-جنس راست

61-جنس راست

62-اوج راست

63-اوج راست با اشاره پی در پی به درجه محیر (اوج بیات)

64-راست چهارگاه

65-جنس راست

66-جنس راست

67-جنس راست

68-جنس راست با انتقال به اوج راست

69-اوج راست با اشاره کوتاه به اوج سه گاه (اوج سه گاه دو درجه بالاتر از اوج راست)

70-چهارگاه در ابتدای سوره فجر

71-چهارگاه

72-چهارگاه کامل نمایش می یابد

73-چهارگاه

74-چهارگاه به زیبایی

75-راست در اوج چهارگاه با فرود در مقام چهارگاه

76-انتقال به سه گاه سپس انتقال به راست

77-عقد راست با انتقال به بیات در زیر راست

78-عقد راست

79-جنس راست با انتقال به بیات در زیر راست

80-جنس راست

81-راست در <کلا>

82-راست در <کلا>

83-اوج راست در <کلا>

84-راست

85-عقد راست

86-راست نیشابورک در <و جیء یومئذ بجهنم>

87-غماز راست (درجه 5) با انتقال به اوج راست (گردانیه راست)

88-اوج راست (گردانیه راست)

89-غماز سه گاه (درجه 5) در اکتاو اول

90-سه گاه

91-راست با اشاره به بیات در زیر راست

92-راست

93-اوج نیشابورک در <یا ایتها ... مرضیه> به زیبایی

94-عقد راست با اشاره به بیات در زیر راست به زیبایی

95-تصدیق نداشتیم تلاوت قطع گردید

 

مجموعه تحلیل حرفه ای منتشر گردید
(کلیک نمایید)
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی