تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

تلاوت های مــــــــــاندگار

بررسـی آثار نابغه فن تلاوت، اسـتاد مصــطفی اسـماعیل

اسلوب شناسی فن تلاوت قرآن کریم
در کانال تلگرامی قاریان و فنون تلاوت
به آدرس
https://telegram.me/quran114telavat

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

مقام شناسی تلاوت آموزشی و فنی سوره های اسراء 1-36 حاقه 1-24 بلد 1-3  اثر استاد بزرگ شیخ مصطفی اسماعیل اجرا سال 1959 در اسکندریه:

تلاوت های ماندگار

مقام های اصلی :

1-بیات 2-حجاز 3-نهاوند 4-سه گاه 5-چهارگاه 6-راست

 

مقام های فرعی:

1-شوری 2-نوروز راست 3-نیشابورک 4-مستعار 5-هزام 6-عشاق مصری 7-فرح فزا 8-حسینی 9-نهاوند کردی

10-نهاوند مرصع 11-حجازکار

این تلاوت دارای جنبه های آموزشی برای قراء محترم است.

 

برای دریافت تلاوت کلیک نمایید.

 

مقام شناسی تلاوت به روش ارائه نکات مهم:

1-مقام بیات 1-15 اسراء حدود 25 دقیقه

-اجرای فنی و آموزشی مقدمه تلاوت (از قرار صدا تا شروع اکتاو دوم)

-فرم نزولی نوروز راست زیبا و فنی 7

-استفاده از تکنیک افزایش ولوم صدا روی مدها

-استفاده از نغمه مدولاسیون تغییر مقام

2-مقام حجاز 16-22 اسراء

-اجرای فنی و زیبا در ترکیب حجازکار و حجاز 16

-حجاز از درجه 4 آیه 19

-ثلاثی حجاز فنی اجرا گردید 22

-حجاز از درجه 5 و اجرای اوج حجاز (درجه 8) 19

3-مقام نهاوند 20 اسراء

-ورود به نهاوند با ترکیب حجاز و عشاق مصری 20

-ترکیب نهاوند و حجازکار 20

4-مقام حجاز 21و22 اسراء

-حجاز از درجه 8 در اکتاو اول فنی اجرا گردید 22

5-مقام سه گاه 23-28 اسراء

-درجه 6 سه گاه 23 و نیشابورک 24

-استفاده از تکنیک افزایش ولوم صدا روی مد 23

-سه گار مستعار (رمل) 23و25

سه گاه از درجه 5 آیه 24

-هزام 26و27 با انتقال به نیشابورک 27

-فرم نزولی هزام 28

6-مقام چهارگاه 24-29

-درجه 5 چهارگاه (غماز عجم)

7-مقام راست 30-36

-اوج راست (درجه 8)

-راست از درجه 4 با ترکیب رهاوی 31

-نیشابورک 31

-اجرای فنی و زیبای ترکیب بیات-راست 33

-اوج راست به شکل فنی و زیبا (کامل یوسف هم بعضا بدین شکل استفاده نموده) آیه35

8-مقام بیات 36 و حاقه1-4

-بیات از درجه 4 فنی و زیبا 36

-ترکیب بیات 4و 5 فنی وبسیار زیبا حاقه 1-4 (مستمعین برای استاد کف می زنند)

-فرم نزولی مقام بیات (بیات-نهاوند) 4 حاقه

9-مقام نهاوند 1-12

-ثلاثی نهاوند با اشاره به درجه 4 در قفله، آیه 4

-اجرای نهاوند کردی با تحریر معروف 7

-فرود نهاوند 7و9 اشاره به عجم در فضای نهاوند (فرح فزا)

-نهاوند مرصع 10 و اشاره به عجم در فضای نهاوند (فرح فزا) 11

10-مقام راست 13-24

-فرم نزولی مقام حسینی 16و17

-راست از درجه 4 آیه 17

-فرود راست فنی و زیبا 19

-راست از درجه 4 آیات 22و23و24

-استفاده تکنیک افزایش ولوم صدا روی مد 24

11-مقام بیات بلد 1-3

-استفاده تکنیک افزایش ولوم صدا روی مد 1 بلد

 

نکته : استاد شجریان زمانی که قاری بود از استاد مصطفی اسماعیل تقلید می نمود. به نظر می رسد تکنیکهای صوتی مورد استفاده استاد شجریان در این تلاوت زیاد به چشم می خورد.

 

مجموعه تحلیل حرفه ای منتشر گردید
(کلیک نمایید)
 

و در آخر کار

 

[ به به کانال و مدرسه تلاوت حرفه‌ای ما را هم یک نگاهی بیندازید (در اینستاگرام - تلگرام - ایتا) ]

 

روی عنوان های زیر کلیک کنید!

 

صفحه اینستاگرام قاریان حرفه‌ای [ مدرسه تلاوت ]  [درجه 1  + حرفه ای ]

 

صفحه تلگرام قاریان حرفه ای

 

صفحه ایتا قاریان حرفه ای [ مدرسه تلاوت ]

 

نظرات  (۱)

سلام.این شب خجسته بر شما مبارک.بابت تحلیل این شاهکار از شما برادران عزیز قدردانی می نمایم.راستی بین خودمون بمونه(اسراء بلد حاقه،ن اسراء حاقه بلد).جناب استاد بنا ب در خواست مستمعین،حاقه را تلاوت میکنند.منبع سخن داداش کوچیک شما،وبلاگ اکبرالقرا.
پاسخ:
سلام . این عید به شما نیز مبارک باشد آقا احسان. حق با شماست. ولی چون ویرایش فایل به این شکل است ما هم نوشتیم اسراء حاقه بلد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی